Dünya Müslümanı Olabilmek

Yetkililer bu yıl üç buçuk milyon hacı olduğunu söylüyorlar. Burada onlarca ülkeden, onlarca ırktan insan var. Hepsi de Rabbimizin rızası için buradalar. Bu kadar farklı milyonlarca mü’min kardeşimi bir arada gördüğümde Peygamber Efendimizin “ümmetimin çokluğu ile övünürüm” sözü geliyor aklıma.

Farklı renkten, farklı mezhepten ama hepsi Allah’ın kulu. Aramızdaki tüm farklılıkları kaldırıp İslam’ın evrenselliğini anlamaya çalışıyorum. Onlarda benim gibi bir olan Allah’a ve O’nun elçisine iman ediyorlar. Bu ortak ölçü bizi birbirimize bağlayan en güçlü değer. Şeklî farklılıklarımı-za aldırmadan birbirimizi kucaklıyor ve kardeşliğimizi pekiştiriyoruz.

Bizler bir şehrin, bir ülkenin ya da bir kıtanın Müslüman’ı değiliz, bizler dünya Müslüman’ıyız. Bizi birbirimizden ayıran, ayrı düşünmemizi gerektirecek bir engel olmaması gerekiyor. Yüreğimiz bir, dilimiz bir olmasa da. Aynı Allah’a kulluk ediyoruz, şekillerimiz farklı olsa da. Aynı Re-sulün sünnetini yaşıyoruz, farklılıklar olsa da.

Ve her farklı ırktan, farklı ülkeden bir Müslüman gördüğümüzde gözümüz ışıldıyor, bu benim kardeşim diyor, bağrınıza basıyorum. Ve bir kez daha bize bu muhabbet nimetini verdiği için Allah’a hamd ediyorum.



Muhammed KURTCEPHE - 27 Aralık 2006 / Mekke

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder