Elvada Mekke



Geri dönüş yolculuğu başlamak üzere. Herkeste bir telaş. Çoğu insanda evlat hasreti var. Bu heyecan bir nebze de olsa bizde de var. Seher vakti otobüslerimiz hareket etti. Sabah namazını Mekke’nin çıkışında bir camide kılıyoruz. Bu namaz Mekke’deki son namazımız oldu.

Elveda şehirlerin anası Mekke, elveda Efendimin şehri, elveda Kâbe, elveda Hacerül Esved, elveda Makam-ı İbrahim, elveda zemzem, elveda Safa, elveda Merve, elveda güzel günler…

Peygamber Efendimizin “Çıkarmasalardı senden çıkmazdım” dediği şehirden çıkıyorum. Ben de çıkmak istemiyorum ama çıkarıyorlar. Ayrılıyorum ama dönmek için. Gönlüm burada ayrılıyorum. Sadece bedenimi götürüyorum bu kutsal topraklardan, ruhumu burada bırakıyorum. Yakın bir zamanda gelebilmek ümidi ile ayrılıyorum.

Buradan ayrılan her insan gibi ben de geri dönmenin, tekrar ziyaret etmenin planlarını yaparak ayrılıyorum. Ve bir dahaki gelişimizde yalnız olmamayı, evladımızı da getirmeyi planlıyoruz. Zira burada temiz kalplerin alacağı çok şey var. Çocukların küçük yaşta buradan alacakları manevi lezzetler onların gelecekleri için sağlam bir temel oluşturacaktır.



Muhammed KURTCEPHE - 13 Ocak 2007 / Mekke

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder