Peygamber Efendimiz Kâbe’nin Neresinde Namaz Kılardı?



Hareme girince gözlerim, duygularım 1400 yıl öncesine gidiyor. Kâbe’nin etrafı canlanıyor gözlerimde. Peygamberimiz nerede oturur, nerede namaz kılardı diye düşünüyorum.

Ve öğreniyorum ki Peygamber Efendimiz namazlarını Ruknu Yemani ile Hacerül Esved’e bakan yönde kılıyor. Bu bölümün, bu yönün iki anlamı olduğunu görüyorsunuz. Birincisi Peygamber Efendimiz bu duruşla Kâbe’yi ve Mescidi Aksa’yı tam karşısına alarak namaz kılıyor. İkincisi Kâbe’nin diğer yönünde yani rukni ıraki ve rukni şami tarafında müşrikler oturuyor ve burası müşriklerin darun nedve dedikleri karargahları idi.

Burada yaşamımı Peygamber Efendimiz’e tam uydurmak istiyorum. O’nun namaz kıldığı yerde namaz kılmak istiyorum. Bu her zaman mümkün değil. Zira üç milyon insan, üç milyon mü’min burada. Ancak sabah namazlarında bu fırsatı yakalayabiliyorum.

O günde o tarihte namaz kıldığını düşünerek namaz kılmak başka bir duygu.



Muhammed KURTCEPHE - 5 Ocak 2007 / Mekke

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder