Sürekli Öğreniyorum



Mescidi Nebevi’de namaz kılabilmek için erken gelmek gerekiyor. Zira çok kalabalık, bu kalabalıkta yer bulmak zor oluyor. Vakit akşam namazı vakti, beklerken akşam ezanı başlıyor. Burada ezanlar bir başka güzel. Huşu ile dinliyoruz. Bizler kamet beklerken bazı insanlar kalkıp namaz kılıyorlar. Bense oturuyorum.

Sonradan öğreniyorum ki bu insanlar tahiyyatül mescid namazı kılıyorlar. İlim ehli bir hocamdan Peygamber Efendimizin ezan ile kamet arasında namaz kılınmasını buyurduğunu öğreniyorum. Bu uygulama ile cemaate yetişmek mümkün oluyor. Çok doğru bir uygulama olduğunu görüyorsunuz.

Bu durum karşısında bir kez daha ne kadar cahilim diye düşündüm. Bu büyük kongrenin bana öğreteceği çok şey var. Yaşamayı ve yaşatmayı, benzerlikleri ve farkları burada öğreneceğim.

Bu benim için bir eğitim kongresi olacak. Hem de görsel bir eğitim. Tüm güzellikleri ve farklılıkları görebileceğim.

Benzerliklerimi görerek İslam ümmetinin ne kadar ortak yönü olduğunu fark ediyorum. Renkleri farklı insanlarla aynı yaşamı aynı şekilde paylaşmak çok güzel bir duygu.

Farklılıkları görmek, onları kabullenmek ve İslam’ın zenginliğini hissetmek, hoşgörümün gelişmesini sağlıyor.

Bu benzerlik ve farklılıklar İslam’ın evrenselliğinin en güzel kanıtı olsa gerek. Bir kez daha bu nimetler için Rabbime hamd ediyorum.

Çok gezen mi bilir çok okuyan mı diye bir soru vardır. Bana sorulsa, gezerken okuyan diye cevap verirdim. Bunu burada daha iyi müşahede ediyoruz hem okuyor hem de Allah Resulünü ve Ashabının ayak izlerini takip ederek sürekli yeni şeyler öğreniyoruz.

Bu soruyu şöyle genişletmek daha güzel. Çok gezen mi çok okuyan mı çok uygulayan bilir? Bu kutsal topraklar bize gezerek ve okuyarak öğrendiklerimizi uygulamaya imkânı sunuyor. Bilgimizi uygulayarak pekiştiriyoruz. Hatta diğer uygulayan Müslümanlardan yeni şeyler öğrenerek kendimize daha da geliştiriyoruz.



Muhammed KURTCEPHE - 20 Aralık 2006 / Medine–Mescidi Nebevi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder