Yolculuğa Hazırlık

Hamd, Rabb’ıma. Salât, selam Resulüne, âline, ashabına…

Evine çağıran Allah’a hamdolsun. Bu kutsal yolculuğu arzu eden, gönülleri özlem ile yanan Müslümanlar arasından beni de seçti.

Kâbe’yi ziyaretin, orayı haccetmenin, Allah’ın üzerimizdeki hakkı olduğunu bize öğreten Allah Resulü Sevgili Peygamberimiz Muhammed Mustafa’ ya salât ve selam olsun. O; hayatımız için, dünyamız için, ahretimiz için bize en güzel rehber ve kurtarıcı.  Allah’ım, O’nun gibi haccetmeyi, O’nun gibi yaşamayı, O’nu sevmeyi bana nasip et. Âmin.

Kutlu yolculuğa sayılı günler kaldı. Dünyevi hazırlıklar bir şekilde yerine geliyor. Bedenim hazır ama ruhumu hazır hissetmiyorum. Hissedemiyorum, zira dünya ve sıkıntıları etrafımı çepe çevre sarmış durumda. Kurtulmalıyım bu kalıptan, kurtulmalıyım bu çileden. Döndürmeliyim Rabbime ruhumu ve gönlümü. Dönmeliyim Kâbe’ye. Dönmeliyim âlemlere rahmet Sevgili Peygamberime.

Bugün Çarşamba, Pazar Medine’ye hareket edeceğiz ve ilk olarak Allah Resulünü ziyaret edeceğiz. Hayat kılavuzumuzun eğitimine gidiyoruz. O’na karşı yüzüm yok, sünnetini hakkı ile yerine getiremedim ama O’nu seviyorum. Beni hac ibadetine O hazırlayacak. Her işte rehberim, önderim, örneğim O. Zira O, hep “ümmetim ümmetim” derdi. Beni Rabbimin huzuruna şuan olduğu gibi dünya kokusu ile göndermez. Beni çağırıyor; Allah’a, O’nun evine hazır gitmem için, hazırlamak için çağırıyor.

Allah’ım o kutlu çağrıcının çağrısını duydum ve hazırlanıyorum. Bana bu kutlu yolculuğu nasip et. Âmin.

13 Aralık 2006 / Sivas


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder